woensdag 28 oktober 2015

Blog van Dorien Jansonius over haar ervaringen bij Bathroom Scenario

Gezelligheid!
“Ook ik ben sinds een paar kleine weekjes lid van het gezellige zangkoor Bathroom Scenario. Ik ben dol op zingen! Niet alleen zing ik altijd luid onder de douche en stiekem in de trein met mijn muziek mee, ook vind ik het ontzettend leuk om met een hele groep samen te zingen. Vroeger heb ik dit met mijn beste vriendin Iris een hele poos gedaan; samen zaten we gezellig op musicalles en zongen we de sterren van de hemel met een hele club. Toen we begonnen met studeren zochten we iets nieuws; Iris begon te snuffelen op het internet en kwam bij het koor Bathroom Scenario uit.
Heel nieuwsgierig zijn we naar de repetitie gegaan. En al gelijk deden we mee! De groep koorders waren zo gezellig, open en enthousiast dat dat helemaal oversloeg op mij en mijn beste vriendin. En niet alleen dat; ook waren de liedjes interessant en voor ieder wat wils. De meerstemmigheid klonk ontzettend mooi! Ik was soms wel een beetje de tekst kwijt (hihi) omdat ik de bladmuziek niet heeeelemaal onder de knie had. Iris en ik hadden op de middelbare school wel muzieklessen gevolgd waar zo af en toe bladmuziek aan te pas kwam, maar het was toch wel even wennen. Maar na vier weken zit dat al aardig onder de knie!

http://cps-static.rovicorp.com/3/JPG_400/MI0001/394/MI0001394073.jpg?partner=allrovi.comHet fijne van Bathroom Scenario is dat iedereen heel gezellig, enthousiast en open is. Je kan lekker jezelf zijn bij elke repetitie. Na de eerste repetitie was iedereen heel vriendelijk. En niet alleen dat is het leukste aan mijn koor: ook worden er hele leuke activiteiten georganiseerd die me heel vrolijk maken. Zo zijn we bijvoorbeeld lekker naar het pannenkoekenhuis geweest en gaan we met de kerst naar de kerstmarkt om te zingen. Dit idee zit al de hele tijd in mijn achterhoofd! Dat lijkt me heel gezellig en leuk.
Mijn favoriete liedje wat we zingen? Dat is toch wel Si Ya Hamba! Van dit nummer krijg je echt zo’n groepsgevoel. We hebben er zelfs al pasjes bij! Het is een nummer wat ik en Iris nog helemaal niet kende, maar het is nu een favoriet.


Het koor is heel gezellig en een echte aanrader. Ik raad iedereen aan om een keertje te komen kijken!”
Liefs,

Dorien Jansonius

Geen opmerkingen:

Een reactie posten